Apalah nasib kitakan!

'Semalam aku ke jalan masjid india KL pak din cari serban, tapi bila aku dok survey2 kat situ, aku rasa sedih pun ada '. Cerita aku kpd pak din dianjung surau arrazi.
'Sedih pasal apa plak yop?'. Tanya pak din

'Yelah pak din, daripada 20 kedai yang aku masuk, tak der satu pun kedai milik orang kita. Semuanya aku tengok muka indon dengan muka pakistan je semua'. cerita aku mengenangkan betapa orang2 kita semakin terhimpit dengan peniaga2 dari luar ini.

Industri kain baju ni sudah dimonopoli oleh kaum pendatang. Habis tu apa hala tuju anak2 kita nanti? Adakah melihat sahaja ekonomi dibolot oleh bangsa lain?

daAds

Itulah senario keadaan ekonomi kita yang kini dikuasai oleh pendatang asing yang berniaga dalam pelbagai jenis industri. Kadang2 kita rasa macam berada di negara lain sahaja sedangkan ianya adalah di Kuala Lumpur tanah tumpah darahku.

Kita tiada pilihan selain perlu juga terlibat dalam perniagaan. Kita kena pantau perkembangan anak2 kita agar dijuruskan kepada perniagaan. Kerja2 kosong sudah tidak lagi kosong dan kita perlu lorongkan anak2 kita kepada keusahawanan agar kehidupan mereka terjamin dengan perniagaan yang mereka ceburi.

Disini saya ingin mencadangkan sejenis perniagaan yang mampu milik untuk dimulakan oleh anak2 kita selepas mereka habis bersekolah samada habis di Universiti ataupun di sekolah2 menengah.
Tonton video ini untuk memahami keperluan kepada perniagaan yang mampu milik.


Memulakan perniagaan haruslah dimulakan dengan secara kecil2an tanpa perlu berhutang sana sini. Dan bisnes yang saya ingin perkenalkan tidak memerlukan belanja yang tinggi. Yang paling penting adalah minat dan ingin maju menjadi keutamaan.

Kita sebagai ibu bapa perlu bantu anak2 untuk menceburi dalam bidang perniagaan ini dan bisnes locksmith ini adalah bisnes yang cukup reliable untuk anak2 mencuba. Bisnes ini juga dipanggil sebagai bisnes for beginner dimana dengan modal yang minima kita mampu untuk melatih anak2 menceburi perniagaan didunia yang sebenar.

Jika anda perlukan lebih info bekenaan perniagaan ini boleh  lawati kami dengan klik di SINI untuk keterangan lanjut. Jadikan minat anda itu satu pendapatan yang mampu menyara hidup anda sekeluarga insyaAllah.

Hubungi saya di 0192712703 (whatsapp/call) untuk kita realisasikan impian bersama.

Comments

Popular Posts