Rasa jugak jadi hebat!

Baru2 ni aku dihubungi oleh sahabat lama bertanyakan khabar dan nak berkongsi rezeki bersama aku.
'Haji !! ada dimana sekarang ni, busy ker?'. Tanya razim dihujung talian. Bila plak aku dah naik haji ni getus hati aku.
'Ada disubang, kenapa yea tuan?". Soal aku pula.

Rupanya beliau nak beri aku sedikit projek seperti yang pernah beliau berikan pada aku tahun lepas untuk mengajar bakal2 usahawan Pusat Giat Mara Perak.



Kali ni projek beliau dibuat di pangkor coral bay pulau pangkor Perak. Lama sungguh aku tidak kemana sejak krisis ekonomi yang melanda. Tiba2 Allah hantar aku ke PAngkor untuk mengajar bakal2 usahawan disana. Rasa sungguh bersyukur dikala aku betul2 memerlukan sedikit income untuk meneruskan kehidupan yang serba kekurangan ini.

'Ni macam ust mad jer ni'. Bisik hati aku bila aku bersolat jumaat di masjid dipekan pangkor.
Lama tidak berjumpa ustaz Mad sejak meninggalkan bangku persekolahan di SIS dahulu.
'Ni daud kan'. Tanya ust Mad bila aku bersalam dengannya selepas solat jumaat. Rasa berharga sangat bila ust Mad masih ingat nama aku lagi.

'Saya jadi penceramah bagi usahawan Mara disini ust, dah 3 hari saya disini.' Cerita aku pada ust Mad.

'Bagus hang ni daud, saya bangga dengan awak, kita kena fikirkan masalah umat yang semakin kusut ni'. Semangat ust Mad cerita bab tu pada aku. 
 Selama 5 hari aku mengajar usahawan mara di hotel tersebut. Macam2 pengalaman aku kongsikan walaupun aku sebenarnya usahawan yang gagal dipasaran. Walaupun begitu aku tetap bangga kerana pengalaman kegagalan aku masih boleh 'dijual' walaupun murah kepada bakal2 usahawan mara.
 Aku rakamkan video ini utk anak2 murid yang sudi mendengar pengalaman aku ini yang entah apa-apa tah itu. Biarlah kita bermula dari sekecil2nya dan jangan bermula dengan berhutang seperti aku ini. Makin lama makin tenggelam disebabkan beban hutang yang tidak habis2.

Buat anak2 murid aku yang pernah bersama aku selama ni, jika kalian sedang cari income pasif secara online tapi tak tahu nak jual apa, maka eloklah kalian jual mcm2 produk yang ada disini.
Tapi sebelum tu daftar akaun anda dengan Klik disini untuk keterangan lanjut. InsyaAllah ianya berbaloi untuk anda ceburi.

Comments

Popular Posts