Bumi syam tempat menguji senjata!

Kisah pengebomam di perancis baru-bari ini tak lebih hanya sekadar sebuah drama yang semua orang tahu dimana akan berakhir kisah ini. Bila perancis mengistiharkan perang terhadap ISIS yang dituduh melakukan pengebomam terhadap negera mereka, aku sekadar mengangguk sahaja. Dalam hati dah agak dah skrip apa seterusnya.

Aku ni ragu-ragu pasal ISIS ni. Ada orang cakap ISIS ni Israel Secret Intelegent Services dan macam2 jenis nama yang diberi. Siapa ISIS ni? Aku tertekan hidup bila memikirkan siapa ISIS ni sampai satu dunia nak lawan dia sorang... Aku rasalahkan....

Setelah aku fikir dengan otak dan juga hati kecil aku ni kan, ISIS ni bukan kumpulan sebenar yang ingin membebaskan tanah syam. Mereka ini bertugas sekadar memberi imej buruk terhadap gerakan islam semata-mata.

Kerana apa? kerana gerakan islam sebenar kini semakin mengusai tanah syam sehingga Iran, Iraq (syiah), Israel dan negara Nato takut akan kekuatan luar biasa gerakan islam oleh rakyat Syria. Kalau betul barat takutkan kebangkitan islam diatas bumi ini, sudah lama Arab saudi (berfahaman wahabi) dan Iran (syiah) 'dikebumikan'.

Tapi mereka 'dibela' oleh barat atas kerana Islam yang mereka anuti itu (Arab Saudi dan Iran) tidak lebih dari sekadar Islam hiasan. Ini kerana, ketika Mesir yang dipimpin oleh Mursi, kedua-dua negara tersebut meningkatkan tekanan terhadap mesir sehingga Mursi dijatuhkan sehina munsi.

Jadi aku rasa Islam dari kelompok Mursi (Ikhwanul Muslimim) itu benar dan ini yang barat takut sangat-sangat berbanding Arab saudi dan iran. Islam jenis ini (yang sebenar Ahli Sunnah Wal Jamaah) yang diburu oleh puak-puak musuh disegenap dunia.

Adakah barat jujur dalam menghapuskan ISIS diatas muka bumi?
Itu semua adalah permainan yahudi yang amat licik. DIbunuhnya 3 ribu rakyat USA dalam kes 911, yang tumbangnya twin tower itu, sebagai ganti 2 negara merengkok dalam kangkang yahudi yakni Afganistan dan Iraq.
Kini , dengan matinya 2,3 ratus rakyat peranchis dalam siri pengebomam naru-baru ini, maka akan dibunuh 2,3 ribu rakyat syria yang melata mencari tempat perlindungan.

Nampak tak permainan yahudi disitu. Takkan sewenang-wenangnya Negara syria membiarkan orang asing membunuh rakyatnya dengan menceroboh ruang udara negaranya setiap hari tanpa sebarang pemantauan oleh pihak syria.
Disinilah tipu helah mereka, gerakan islam yang sedang menguasai tanah syam itu perlu dihapuskan dan inilah masanya untuk mereka menguji semua jenis senjata yang mereka ada dengan nyawa rakyat syria sebagai testimoni produk keluaran mereka.

Bagaimana untuk menghapuskan gerakan islam di syam tersebut? So mereka namakan kumpulan rahsia mereka dengan nama ISIS dengan wajah semuanya tertutup. Tahukah kita siapa mereka disebalik topeng2 muka tersebut?
Kumpulan ISIS inilah yang akan memecah benteng gerakan islam yang sebenar yang semakin menguasai majoriti kawasan di syria. Mereka diangkat media masa dunia kononnya gerakan mereka bertunjang Islam yang sebenar tapi sebenarnya hanyalah pakar risik israel yang licik melakukan 'kerja' nya disebalik topeng hitam itu.

Tugas ISIS yang sebenar adalah melambatkan kebangkitan islam ditanah Syam yang kini semakin terselah kehebatan mereka. Mereka akan siarkan video-video kekejaman ISIS yang kononnya membunuh dan menyembelih seperti yang kita lihat sebelum ini hanya untuk mendapatkan perhatian dari negara diseluruh dunia untuk bersama mereka membunuh rakyat syria yang sedang mengumpul kekuatan itu.

Setiap hari bumi syam diuji dengan pelbagai jenis peluru berpandu dan bom yang canggih keatas rakyat mereka. Mana pergi Arab saudi yang ada 2 masjid paling dikunjungi umat islam diseluruh dunia? Iran sememangnya bukan tempat kita menagih simpati kerana mereka memang dicipta (syiah) untuk membunuh ASWJ.

'Perangcangan Allah dan perancangan manusia, perancangan Allah lah yang diatas.' 

wqallahuaklam
www.dadiydoo.com 

Comments

Popular Posts