6 tempat duduk van membawa 51 pekerja di China Guiyang


Cuba kalian bayangkan betapa seksanya duduk berimpit-rimpit dalam kenderaan ayah semasa kecil-kecil dahulu. Jenuh ayah nak susun anak-anaknya yang ramai agar muat dimasukkan kedalam kereta kecilnya.
Tapi ini lagi gila. Bukan 10 orang yang dimuatkan dalam kenderaan kormesial yang bersaiz kecil ini. Bayangkan sebuah bus express pun membawa maksimum 40 penumpang, ini pula lebh dari itu dengan ruang yang amat sempit. YaAllah seksa betul bila lihat ini... 


 ANda tontonlah bagaimana pemandu van ini menyusun strategi agar dapat memuatkan 51 orang kedalam van yang hanya ada 6 tempat duduk dibelakangnya. Tak ke melampau namanya... 




Andai tidak dapat melihatnya sila klik DISINI untuk menontonnya. 
Bila tengok sebegitu sekali manusia menyumbat orang kedalam sebuah van yang kecil, pasti Allah yang Maha Besar lagi Maha Berkuasa akan meletakkan kita dipadang masyar yang terlalu panas dan bersesak-sesak dengan manusia pasti 1000 lagi teruk dari kisah ini kot..

Betapa manusia sudah hilang kewarasannya. Yang memandu pasti inginkan 'high return' dari perjalanan itu dan penumpang2 itu pula inginkan pengangkutan yang paling murah buat mereka. Oleh itu kenalah car pool yang paling gila pernah dilakukan oleh manusia.

Kat Malaysia ada konvoi motor terpanjang yang pernah diadakan. Mari kita kira berapa motor yang terlibat DISINI .

Ads
Click picture for more detail



Comments

Popular Posts