Fardhu Kifayah

Berniaga juga adalah fardhu kifayah buat umat islam.Apa maksud fardhi kifayah disini? Andai ada umat islam dikawasan kita niaga kedai runcit,maka terangkatlah dosa bg org2 disitu.

Begitu juga dgn perniagaan yg lain yg diusahakan oleh org2 islam dikawasan itu.






Dan kita sbg umat islam adalah seharusnya mmbantu sahabat seiman dlm meningkatkn perniagaan yg bertaraf fardhi kifayah.

Begitu juga dgn aku, dgn berbekalkn sedikit ilmu aku dlm dunia internet,aku wujudkn kedai maya di www.dadiydoo.com dlm memenuhi tuntutan fardhu kifayah bg umat islam dinegara ini.

Kbnykkn produk jualan aku lebih kpd produk2 yg umat islam jarang jual.Dgn rasa tanggunjwb pd agama,aku kuatkn diri ambik risiko ini.

Andai aku berjaya, aku dpt 2 kebaikkn..tp andai aku jatuh, skurang2nya tuntutan fardhu kifayah itu telah aku penuhi insyaAllah.

Tahniah kpd usahawan2 muslim diluar sana.Anda mmg hebat pd agama dan negara.

#doakanAkuYea

Wallahuaklam
Ziarah aku @ www.dadiydoo.com

Comments

Popular Posts