Mega Khatan

Teringat satu iklan merdeka oleh petronas dahulu berkenaan dengan 2 sahabat yang menjenguk kawannya bersunat. 'Itu benda potong dia ada kasi balik ka?'. Memang lagend iklan tu. Tapi itu mungkin untuk kisah berkhattan dalam kumpulan yang kecil, agak dalam 10 ke 20 orang untuk sekali berkhattan. Tapi lain pula yang berlaku di sebuah kampong di puchong selangor yang menganjurkan berkhattan dengan bayaran hampir percuma. 


Adakah 50 orang? 80 Orang ? 


Pakej berkhattan ini telah dianjurkan orang2 kaya dinegara kita dalam membantu meringankan kos yang sedia ditanggung oleh ibu bapa diluar sana. 
Bayangkan dengan kos sebanyak rm17, seramai 300 lebih anak2 berjaya dikhatankan dalam sehari disebuah pusat kasih Alkalam di puchong selangor baru2 ini. Bermula diarakkan pada pukul 8 pagi dan berakhir hampir kewaktu maghrib dipetangnya.


Pakej yang ditawarkan oleh datok yang amat budiman ini telah menjadi viral di dunia maya sehingga menjemput ramai ibubapa dari seluruh pelusuk selangor datang bersama anak2 untuk dikhatankan.

Inilah nikmatnya mempunyai orang2 kaya disekeliling kita yang amat memehami permasalahan masyarakat sekitar. Kecil tapak tangan, habis kemaluan anak2 berjaya dikhattankan..hihi.

Sehingga terdapat bayi lelaki berusia 4 bulan dikhatankan bersama dengan anak2 yang lain pada hari tersebut. SubhanaAllah.

Video dibawah ini ada kisahnya yang mencuit hati dengan telatah dan ragam anak2 ketika berkhattan tempoh hari. Ada yang meraung dan ada yang hampir cabut lari..hihi . 
Butirannya DISINI ataupun klik video dibawah.


Comments

Popular Posts