Parameswara

‎'Parameswara(pengasas kerajaan Melaka) pernah bermimpi bertemu Rasulullah SAW yg didalam mimpinya Baginda mengatakan bhw,akan datang pedagang2 dr tanah arab berdagang diMelaka tidak berapa lama lagi. Oleh itu Baginda SAW mengarahkan Parameswara membuka pintu kpd pedagang2 itu berniaga diMelaka'.

Setelah beberapa lama,dtglah para pedagang2 arab yg berpakaian yg tidak pernah dilihat oleh beliau.Maka teringatlah beliau akan mimpinya bertemu Rasululllah SAW itu,dan akhirnya membenarkan pedagang2 itu berdagang diMelaka. Disebabkan akhlak yg cukup indah yg ditunjukkan oleh para pedagang arab itu,maka dengan janji Allah,terislamlah Parameswara dibumi melaka oleh pedagang2 arab yg jujur itu.

Bila Parameswara islam,para menteri2nya masuk islamm,org kaya berempat juga islam,merebak kpd org kaya ber8,ber16 dan seterusnya kpd ketua2 kg dan akhirnya terislamlah kita pd hari ini....(rujukkan dr ust Harun Din AlHafiz)

Bayangkn berapa bnyk pahala Parameswara dpt sehingga kehari ini,ibarat spt bisness MLM yg kita buat skrg.Tak putus2 pahalanya hingga ke akhirat..

So kekalkan keislaman kita yg bermutu.
Wallahuaklam

Comments

Popular Posts